Thursday, February 12, 2009

sukan tahunan 2009

sukan tahunan SMK MEmbakut II sepatutnya 18 - 20 Feb 2009 tp bertembung plak dgn sukan peringkat daerah.jd sek pun tukar tarikh ke 11-12 feb.aku apa lg trus la kerja keras siapkan pdg dan borang2 bersama geng2 kabul n joe.akhirnya semua bejalan dgn lancar di tambah dgn kerjasama kawan2 yg lain.terima kasih kpd semua kawan2 yang bertungkus lumus dan bekerjasama utk menjayakan sukan tahunan kita tahun ni.semoga kerja kita akan diberkati.
Apa yg ingin diperkatakan di sini adalah sikap pelajar yang tidak pernah berubah.sejak bertugas dr 2005 sampai la sekarang 2009 sikap pelajar tetap sama.
perkara pertama yang membuatkan saya kurang senang adalah sikap berlagak hebat.ramai pelajar berlagak hebat nak tunjuk dia la jaguh tp akhirnya kecundang.rata-rata pelajar malas utk bt latihan.mereka hanya tggu hari bertanding sj.mereka ini telah menyusahkan cikgu saudah dan org2nya.ramai pelajar yg jatuh,kejang dan mcm2 lg.
perkara kedua, pelajar suka buang sampah merata2 tempat walaupun sudah ditegur berkali-kali oleh guru2.lihat saja padang bila selesai sukan, botol2 mineral n plastik bersepah dimerata2.itu belum lg kulit gula n gulla2 getah.
perkara ketiga,pelajar suka sgt memakai baju berwarna hitam yg mempunyai logo2,lambang2 dan tulisan yg x sepatutnya spt "punk not dead,anarchy" dll.bila di tanya apa yg maksud tulisan n logo2 tu mereka x tahu.
sekiranya nak senarai memang banyak lagi.cukup la 3 sj.
pelajar2 SMK Membakut II bangkit lah dari khayalan.
ayuh buktikan anda semua terbaik....
ubahlah sikap negatif........

No comments:

Post a Comment