Sunday, May 3, 2009

POTONG RUMPUT







Salam........

Hari ni tak buat apa2.Rilek ja kat umah.Cuaca panas sangat malas nak keluar.
Petang tadi dalam pukul 3 lebih ada orang datang tanya nak potong rumput tak.
Kebetulan memang rumput panjang jadi suruh ja la orang tu potong depan dan belakang.Selepas habis potong tanya la bayaran.Terkejut juga la bila dia cakap bayaran tu.RM35 ja.Pehhh bleh tahan gak la aku cakap dalam hati.BAik aku jadi pemotong rumput ja.Hasil lumayan, tak payah nak pikir macam2.Cuma cari rumah yang panjang rumput.Lepas tu tanya tuan rumah nak potong atau tidak.Senang ja kan.

Kita ni separuh mati kena fikir nak buat aktiviti untuk budak, nak buat soalan peperiksaan, periksa  buku, jaga disiplin budak dan macam2 lagi. KErja kita x pernah selesai sampai kena bawa kat rumah lagi.Kalau x buat kena "tiau" dengan bos.Silap2 kena marah dengan ibubapa lagi.Walaubagaimanapun kita yang dah berkecimpung dalam bidang ini kena la terus berjuang demi anak bangsa kita.



Adam tengah mesin rumput.Dia galas beg dan pegang pencakar buat mesin rumput.



Adam tengah menggayakan gaya seorang pemotong rumput.






Umi jangan kacau Adam tengah mesin rumput



Sekian..

1 comment:

  1. berdarah hidung gua tgk lu punya macbook...huhuhu

    ReplyDelete